Innowacyjność przedsiębiorstw społecznych w warunkach gospodarki 4.0 – determinanty, znaczenie, wyzwania

Home / Granty instytucjonalne / Innowacyjność przedsiębiorstw społecznych w warunkach gospodarki 4.0 – determinanty, znaczenie, wyzwania

Celem ogólnym projektu jest identyfikacja innowacyjności przedsiębiorstw społecznych oraz jej roli w zrównoważonym rozwoju w warunkach gospodarki 4.0. Celami cząstkowymi są:

  • rozpoznanie rodzajów i skali innowacji wdrażanych przez przedsiębiorstwa społeczne w Polsce w dobie cyfryzacji;
  • identyfikacja determinant aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw społecznych w Polsce w dobie cyfryzacji;
  • rozpoznanie obszarów, w których przedsiębiorstwa społeczne w Polsce wdrażają innowacje w związku z realizacją celów rozwoju;
  • opracowanie rekomendacji dla decydentów publicznych dotyczących wspierania aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw społecznych w Polsce w dobie cyfryzacji.

Do realizacji wyznaczonych celów i udzielania odpowiedzi na postawione pytania badawcze zostaną wykorzystane metody mieszane, z dominacją metod ilościowych. Mając na względzie zapewnienie wiarygodności uzyskanych wyników zostanie zastosowana triangulacja: danych, metod analizy i badacza.

Kierownik projektu: dr hab., prof. UEP Paweł Mikołajczak

Zespół badawczy tworzą przedstawiciele trzech szkół wyższych – Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (dr Agnieszka Pacut, dr Norbert Laurisz, (Katedra Zarządzania Organizacjami Publicznymi), dr Agnieszka Żur (Katedra Przedsiębiorczości i Innowacji), Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (dr hab., prof. UeKat Izabella Steinerowska-Streb, dr Martyna Wronka-Pośpiech (Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego) oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (dr hab., prof. UEP Paweł Mikołajczak (Katedra Pieniądza i Bankowości)). Projekt jest realizowany w latach 2022-2024 oraz finansowany ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki.