Podsumowanie spotkań dotyczących projektów międzynarodowych (18–19 marca 2025)

Home / Aktualności / Podsumowanie spotkań dotyczących projektów międzynarodowych (18–19 marca 2025)

W dniach 18–19 marca 2025 roku na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie odbyły się spotkania doświadczonych Kierowników projektów międzynarodowych z Prorektorem ds. Nauki, prof. dr hab. Sławomirem Śmiechem, Dyrektorem Centrum Obsługi Badań Naukowych, dr hab. inż. Magdaleną Wojnarowską, prof. UEK oraz Pracownikami Działu Projektów Międzynarodowych mgr inż. Sylwią Krzyżek-Liburską, mgr inż. Eweliną Paluch, lic. Iwoną Orzechowską oraz lic. Łukaszem Czyżem.

W spotkaniu uczestniczyli:

  • dr hab. Agnieszka Cholewa-Wójcik, prof. UEK – kierownik projektu „Support the transition of the Central Europe food industry Towards Eco-friendly Packaging models“ (D4PACK)
  • dr hab. Agnieszka Głodowska , prof. UEK – członek zespołu projektowego „Challenges and practices of teaching economic disciplines in era of digitalization“ Digi4Teach
  • dr hab. Rafał Lisiakiewicz, prof. UEK – kierownik projektu „Analysis & modelling the impact of bioenergy transition for security & sustainability“ (Energy V4)
  • dr hab. Grażyna Paliwoda-Pękosz, prof. UEK – koordynator projektu „Fostering entrepreneurship through freelancing” ENTEEF oraz “Alignment of ICT Related Curricula with Labour Market Expectations” ICAM
  • dr hab. Konrad Pędziwiatr, prof. UEK – kierownik projektów „Policy REcommendations to Maximise the beneficial Impact of Unexplored Mobilities in and beyond the European Union” PREMIUM_EU, “Future Migration Scenarios for Europe” FUME oraz Pemii na Horyzoncie
  • dr hab. Piotr Stanek, prof. UEK – kierownik projektu “Determinants of labour-market performance and well-being of high-skilled Ukrainian refugees in Poland” KRAUKLAB oraz “Determinanty preferencji, komunikacji i reaktywności banków centralnych”, konkurs: HARMONIA 10
  • dr hab. Marek Szarucki, prof. UEK – kierownik projektu „Development of a Virtual Learning Space as a Tool for Developing Students’ Critical Thinking, Communication, Collaboration and Creativity Skills in the Context of COVID‘19” VILESA
  • dr hab. Maria Urbaniec, prof. UEK – koordynator projektów “Corporate Entrepreneurship Education Connecting Enterprises, Start-ups and Universities” CORSHIP, “Introducing Social Entrepreneurship in Indonesian HEI” INSPIRE oraz “Strengthening innovative social entrepreneurship practices for disruptive business settings in Thailand and Myanmar” STEPup;
  • dr hab. Sławomir Wawak, prof. UEK – kierownik projektu „Improving quality management teaching in the era of Industry 4.0” Improving 4.0
  • dr hab. Katarzyna Żmija, prof. UEK – kierwonik projektu „ENtrepreneurial rural Growth through exchanging of Good practices wIthIn Network Education “ ENGINE
  • dr Karol Kaczorowski – kierownik projektu „Citizenship, Migration and Women’s Activism in Kurdistan and the Diaspora “
  • dr Tomasz Kusio – członek zespołu projektowego „Overcoming Digital Divide in Europe and Southeast Asia” ODDEA
  • dr Robert Szydło – koordynator ds. Umiędzynarodowienia Szkoły Doktorskiej UEK, kierownik projektu STER „Szkolenia, Talenty, Eksperci, Różnorodność – Umiędzynarodowienie Szkoły Doktorskiej UEK” oraz programu PROM UEK 2.0, członek zespołu projektowego ENTEEF
  • dr Magdalena Zajączkowska – kierownik projektów „EU CLimate and EneRgy Policy in Sustainable Transition” CLEaR oraz “Development of dynamically changing curricula in ESG education supported by generative Artificial Intelligence ” DEDYCATING
  • mgr Justyna Tomala –  kierownik projektu „Sustainable Finance Microlearning with Educational Generative AI” GenESG

Podczas spotkań poruszono kluczowe kwestie związane z pozyskiwaniem i realizacją projektów międzynarodowych w naszej Uczelni. Dyskusje dotyczyły m.in. recenzowania wniosków projektowych, finansowania podróży zagranicznych na potrzeby nawiązywania współpracy, gratyfikacji dla wnioskodawców oraz procedur wspierających aplikowanie o granty międzynarodowe.

Uczestnicy spotkania dowiedzieli się również o kluczowych nowych inicjatywach wdrożonych w ramach Działu Projektów Międzynarodowych:

  • każdy wniosek i pozyskany projekt będą miały przydzielonych dwóch opiekunów z DPM, którzy wspomogą Państwa w przygotowywaniu budżetów i dostarczą najlepszych informacji dotyczących kosztów osobowych, kosztów podróży, itp.;
  • powstaje instrukcja składania wniosków;
  • powstaje wewnętrzna instrukcja realizacji projektów, w tym szablony dokumentów i kart czasu pracy;
  • prowadzone są szkolenia dla zespołów projektowych po pozyskaniu projektu;
  • nowy formularz składania koncepcji wniosku w EOD –  w przygotowaniu;
  • promocja konkursów na granty międzynarodowe;
  • cyklu szkoleń Erasmus+ (Partnerstwa współpracy i Budowanie potencjału) – planowane na jesień 2025.

Serdecznie dziękujemy wszystkim Uczestnikom za owocne dyskusje oraz zaangażowanie. Wspólnie będziemy dążyć do lepszego wsparcia procesu aplikacyjnego i realizacji projektów międzynarodowych. W najbliższych miesiącach planujemy wdrożenie nowych inicjatyw, które zostały zasugerowane podczas spotkań, których celem jest usprawnienia procesu aplikowania i realizacji grantów. Wśród nich znajdują się:

  • stworzenie bazy wniosków, które uzyskały dofinansowanie oraz bazy recenzji wniosków – w konsultacji z Działem Organizacyjno-Prawnym.
  • przygotowanie dziennika doświadczeń do dzielenia się dobrymi praktykami w zakresie wnioskowania i realizacji projektów.
  • organizacja warsztatów wymiany doświadczeń między doświadczonymi a nowymi aplikantami (planowane na drugą połowę 2025 roku w zakresie Erasmus+).
  • przygotowanie opisów Kolegiów w języku angielskim.
  • wprowadzenie procedur umożliwiających informowanie o mniej znanych konkursach na granty międzynarodowe (realizacja do końca czerwca 2025).
  • wprowadzenie w nowym formularzu zgłoszenia koncepcji projektu prośby o przekazywanie informacji zwrotnych od wnioskodawców.

Dzięki współpracy i zaangażowaniu całej społeczności akademickiej UEK możemy wspólnie rozwijać ambitne projekty, które kształtują przyszłość nauki na arenie międzynarodowej. Serdecznie dziękujemy za wszystkie cenne wskazówki i propozycje usprawnień, które pozwolą nam jeszcze lepiej wspierać Państwa w aplikowaniu o granty, budowaniu trwałych partnerstw i realizacji innowacyjnych badań. Wspólnie możemy osiągnąć jeszcze więcej!


Zespół Działu Projektów Międzynarodowych

Sylwia Krzyżek-Liburska

Ewelina Paluch

Iwona Orzechowska

Łukasz Czyż