Projekt GenESG ma na celu zniwelowanie luki kompetencyjnej w obszarze ESG na uczelniach wyższych, koncentrując się na finansach zrównoważonych oraz wyzwaniach środowiskowych, społecznych i zarządczych specyficznych dla różnych sektorów. Wykorzystuje mikronauczanie i edukację cyfrową opartą na generatywnej sztucznej inteligencji. Projekt wspiera kadrę akademicką w innowacyjnym podejściu do nauczania poprzez zastosowanie chatbotów AI, promując nowoczesne metody dydaktyczne. Jednocześnie zwiększa szanse studentów na rynku pracy i buduje ich pewność siebie poprzez zdobywanie wiedzy z zakresu finansów zrównoważonych i wyzwań ESG charakterystycznych dla różnych branż.
Lider projektu: FH Joanneum (Austria)
Partnerzy projektu: The Hague University of Applied Sciences (Holandia), Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, DOBA Fakulteta za uporabne poslovne in druzbene studije Maribor (Słowenia), University of National and World Economy (Bułgaria), CREATIVIO DESIGN, oglaševalske in druge storitve, d.o.o (Słowenia)
Budżet projektu: 250 000 EUR
Budżet UEK: 22 090 EUR
Czas trwania: 1/12/2024 – 30/11/2026
Lokalny koordynator projektu: mgr Justyna Tomala, Kolegium Ekonomii i Finansów, Instytut Ekonomii, Katedra Przedsiębiorczości i Innowacji
Kontakt: tomalaj@uek.krakow.pl
Wykonawcy: prof. UEK dr hab. Maria Urbaniec, mgr inż. Jarosław Pawlik
Źródło finansowania: Projekt finansowany przez Unię Europejską w ramach programu Erasmus+ / KA220-HED – Cooperation partnerships in higher education
Instytucja finansująca: Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (EACEA)
Nr umowy: 2024-1-AT01-KA220-HED-000254217
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/genesg-project/?viewAsMember=true
Działania
- Analiza: Ocena potencjału zastosowania immersyjnych metod nauczania oraz chatbotów AI na uczelniach wyższych, a także przegląd obecności tematyki finansów zrównoważonych w programach studiów.
- Program nauczania: Zdefiniowanie celów kursu z zakresu finansów zrównoważonych, jego wdrożenie oraz opracowanie przewodnika po immersyjnym uczeniu się.
- Projektowanie kursu: Stworzenie kursu opartego na mikro-nauczaniu w środowisku wspieranym przez sztuczną inteligencję, umożliwiającym praktyczną interakcję z AI.
- Upowszechnianie rezultatów: Prezentacja wyników projektu poprzez warsztaty, webinary oraz wirtualną akademię, a także opracowanie strategii wdrażania tych metod przez uczelnie.
Oczekiwane rezultaty
- Raport dotyczący braków kompetencyjnych: Analiza luk w zakresie finansów zrównoważonych oraz wykorzystania immersyjnego uczenia się i chatbotów AI w szkolnictwie wyższym.
- Pakiet edukacyjny: Kompletny program nauczania dotyczący finansów zrównoważonych.
- Kurs finansów zrównoważonych: Mikro-kurs prowadzony w immersyjnym środowisku wspomaganym przez AI.
- Wirtualna akademia dla wykładowców: Inicjatywa wspierająca transfer rezultatów projektu, oferująca materiały szkoleniowe, przewodniki oraz nagrania wideo.
- Kampania informacyjna: Spójna identyfikacja wizualna projektu, strona internetowa, obecność w mediach społecznościowych oraz działania promujące zapewniające jego widoczność i rozpoznawalność.