Digi4Teach – Challenges and practices of teaching economic disciplines in the era of digitalization

Home / Granty międzynarodowe / Digi4Teach – Challenges and practices of teaching economic disciplines in the era of digitalization

Projekt Digi4Teach – Challenges and practices of teaching economic disciplines in the era of digitalization odpowiadał na rosnące znaczenie kompetencji cyfrowych w edukacji ekonomicznej, ze szczególnym uwzględnieniem systemu kształcenia zawodowego (VET). Celem było wzmocnienie umiejętności nauczycieli i zacieśnienie współpracy pomiędzy instytucjami szkolnictwa średniego i wyższego w zakresie innowacyjnych metod nauczania z wykorzystaniem technologii cyfrowych.

Tytuł PL: „Wyzwania i dobre praktyki nauczania przedmiotów ekonomicznych w erze cyfryzacji”
Tytuł ENG: „Challenges and Practices of Teaching Economic Disciplines in the Era of Digitalization”
Akronim: Digi4Tech

Program: Erasmus+, KA202 – Strategic Partnerships for vocational education and training
Numer projektu: 2020-1-HR01-KA202-077771
Koordynator: Sveučilište u Zagrebu (Chorwacja)
Okres realizacji: 01.11.2020 – 30.04.2023
Całkowity budżet UE: 87 002,00 EUR

Strona internetowa projektu: DIGI4Teach.net.efzg.hr

Kierownik zespołu UEK: dr hab. Krzysztof Wach, prof. UEK
Jednostka realizująca: Katedra Handlu Zagranicznego
Kolegium Ekonomii, Finansów i Prawa

Partnerzy projektu:

  • Sveučilište u Zagrebu (Chorwacja) – koordynator
  • Druga ekonomska škola (Chorwacja)
  • Prva ekonomska škola (Chorwacja)
  • Treća ekonomska škola (Chorwacja)
  • Ekonomska, trgovačka i ugostiteljska škola (Chorwacja)
  • Hochschule Osnabrück (Niemcy)
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie (Polska)
  • Uniwersytet w Belgradzie (Serbia)

Cele projektu:

  • poprawa kompetencji dydaktycznych nauczycieli przedmiotów ekonomicznych z uwzględnieniem narzędzi cyfrowych,
  • promocja innowacyjnych metod nauczania i współpracy między szkołami średnimi a uczelniami,
  • zwiększenie satysfakcji uczniów i studentów z nauki oraz wsparcie ich aktywności przedsiębiorczych.

Działania projektowe:

  • 2 spotkania międzynarodowe (Zagrzeb, Belgrad)
  • 4 działania edukacyjne i szkoleniowe (Niemcy, Polska, Serbia, Chorwacja)
  • przygotowanie i analiza ankiety (2897 odpowiedzi)
  • opracowanie 110-stronicowego podręcznika z analizą wyników badań i 12 studiów przypadków do wykorzystania w edukacji
  • publikacja i prezentacja 11 artykułów naukowych opartych na wynikach badań

Najważniejsze rezultaty:

  • znaczna poprawa kompetencji cyfrowych kadry nauczycielskiej w zakresie nauczania ekonomii,
  • rozpoznanie poziomu umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli oraz ich postaw wobec e-learningu,
  • opracowanie uniwersalnych materiałów dydaktycznych możliwych do zastosowania w edukacji ekonomicznej w różnych krajach.

Projekt Digi4Teach stanowi przykład skutecznego połączenia badań, praktyki dydaktycznej oraz współpracy międzynarodowej w celu modernizacji kształcenia zawodowego w dziedzinie ekonomii.