Projekt Digi4Teach – Challenges and practices of teaching economic disciplines in the era of digitalization odpowiadał na rosnące znaczenie kompetencji cyfrowych w edukacji ekonomicznej, ze szczególnym uwzględnieniem systemu kształcenia zawodowego (VET). Celem było wzmocnienie umiejętności nauczycieli i zacieśnienie współpracy pomiędzy instytucjami szkolnictwa średniego i wyższego w zakresie innowacyjnych metod nauczania z wykorzystaniem technologii cyfrowych.
Tytuł PL: „Wyzwania i dobre praktyki nauczania przedmiotów ekonomicznych w erze cyfryzacji”
Tytuł ENG: „Challenges and Practices of Teaching Economic Disciplines in the Era of Digitalization”
Akronim: Digi4Tech
Program: Erasmus+, KA202 – Strategic Partnerships for vocational education and training
Numer projektu: 2020-1-HR01-KA202-077771
Koordynator: Sveučilište u Zagrebu (Chorwacja)
Okres realizacji: 01.11.2020 – 30.04.2023
Całkowity budżet UE: 87 002,00 EUR
Strona internetowa projektu: DIGI4Teach.net.efzg.hr
Kierownik zespołu UEK: dr hab. Krzysztof Wach, prof. UEK
Jednostka realizująca: Katedra Handlu Zagranicznego
Kolegium Ekonomii, Finansów i Prawa
Partnerzy projektu:
- Sveučilište u Zagrebu (Chorwacja) – koordynator
- Druga ekonomska škola (Chorwacja)
- Prva ekonomska škola (Chorwacja)
- Treća ekonomska škola (Chorwacja)
- Ekonomska, trgovačka i ugostiteljska škola (Chorwacja)
- Hochschule Osnabrück (Niemcy)
- Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie (Polska)
- Uniwersytet w Belgradzie (Serbia)
Cele projektu:
- poprawa kompetencji dydaktycznych nauczycieli przedmiotów ekonomicznych z uwzględnieniem narzędzi cyfrowych,
- promocja innowacyjnych metod nauczania i współpracy między szkołami średnimi a uczelniami,
- zwiększenie satysfakcji uczniów i studentów z nauki oraz wsparcie ich aktywności przedsiębiorczych.
Działania projektowe:
- 2 spotkania międzynarodowe (Zagrzeb, Belgrad)
- 4 działania edukacyjne i szkoleniowe (Niemcy, Polska, Serbia, Chorwacja)
- przygotowanie i analiza ankiety (2897 odpowiedzi)
- opracowanie 110-stronicowego podręcznika z analizą wyników badań i 12 studiów przypadków do wykorzystania w edukacji
- publikacja i prezentacja 11 artykułów naukowych opartych na wynikach badań
Najważniejsze rezultaty:
- znaczna poprawa kompetencji cyfrowych kadry nauczycielskiej w zakresie nauczania ekonomii,
- rozpoznanie poziomu umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli oraz ich postaw wobec e-learningu,
- opracowanie uniwersalnych materiałów dydaktycznych możliwych do zastosowania w edukacji ekonomicznej w różnych krajach.
Projekt Digi4Teach stanowi przykład skutecznego połączenia badań, praktyki dydaktycznej oraz współpracy międzynarodowej w celu modernizacji kształcenia zawodowego w dziedzinie ekonomii.