DEDYCATING – Development of dynamically changing curricula in ESG education supported by generative Artificial Intelligence

Home / Granty międzynarodowe / DEDYCATING – Development of dynamically changing curricula in ESG education supported by generative Artificial Intelligence

Dynamiczne przemiany zachodzące w obszarze zrównoważonego rozwoju oraz rosnące znaczenie megatrendu ESG (Environmental, Social, Governance) stwarzają istotne wyzwania dla środowiska edukacyjnego. Nadążanie za zmianami w przepisach prawnych, otoczeniu gospodarczym i praktykach biznesowych, a także identyfikacja najlepszych praktyk stanowi obecnie zadanie wymagające ciągłej aktualizacji wiedzy i kompetencji. W tym kontekście sztuczna inteligencja jawi się jako zaawansowane narzędzie, wspierające tworzenie spersonalizowanych i ukierunkowanych na ESG materiałów edukacyjnych.

Tytuł PL: „Rozwój dynamicznie zmieniających się programów nauczania w edukacji ESG wspieranych przez generatywną sztuczną inteligencję”

Tytuł ENG: „Development of dynamically changing curricula in ESG education supported by generative Artificial Intelligence”

Akronim: DEDYCATING

KA220-HED – Cooperation partnerships in higher education (KA220-HED), na lata 2021-2027

2024-2-HU01-KA220-HED-000278642

Kierownik Projektu: dr Magdalena Zajączkowska

Kolegium Polityk Publicznych i Administracji

Katedra Zarządzania Publicznego

Czas trwania: 1/04/2025 – 31/03/2027

Budżet: €400.000,00

Budżet UEK: €63.500,00

Celem projektu DEDYCATING jest opracowanie metod i narzędzi umożliwiających wykorzystanie sztucznej inteligencji – w szczególności generatywnej AI (GenAI) – do dynamicznego tworzenia i aktualizacji programów nauczania oraz materiałów szkoleniowych dostosowanych do potrzeb konkretnych sektorów gospodarki. Projekt obejmuje współpracę między przedstawicielami różnych specjalizacji, w tym z edukatorami, trenerami, specjalistami ds. szkoleń oraz ekspertami w dziedzinie generatywnej sztucznej inteligencji.

W trakcie realizacji projektu rozwijane są kompetencje kadry w zakresie integracji technologii GenAI w procesie projektowania i adaptowania treści dydaktycznych. W ramach działań projektowych przeprowadzona zostanie analiza i mapowanie istniejącej bazy wiedzy w obszarze ESG, a następnie – z wykorzystaniem narzędzi AI – opracowane zostaną sektorowe, spersonalizowane materiały edukacyjne. Dzięki zastosowaniu GenAI możliwe będzie tworzenie treści dostosowanych zarówno do współczesnych wyzwań, jak i indywidualnego tempa oraz preferencji poznawczych odbiorców. Planowane jest również opracowanie materiałów edukacyjnych skierowanych do szerszej grupy interesariuszy.

Integralnym elementem projektu są również działania naukowo-badawcze w zakresie zrównoważonego rozwoju i ESG, obejmujące prowadzenie badań oraz popularyzację ich wyników.

Projekt realizowany jest od 1 kwietnia 2025 roku przez okres 24 miesięcy. Kierownikiem projektu jest dr Magdalena Zajączkowska z Katedry Zarządzania Publicznego w Instytucie Polityk Publicznych i Administracji Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W skład zespołu projektowego wchodzą również: prof. dr hab. Marek Ćwiklicki, dr Wioleta Gałat oraz dr Monika Sady – pracownicy tej samej jednostki.

Projekt jest finansowany ze środków Erasmus+, KA220-HED – Cooperation partnerships in higher education (KA220-HED), na lata 2021-2027.